Art van Triest

Art van Triest maakt interactieve installaties. Hij hanteert een sterke beeldtaal, waarmee hij een reactie bij de toeschouwer wil uitlokken. Sinds 2009 richt hij zich vooral op de iconische werking van een geweer. De verzamelterm “GEWEER” hanteert Van Triest voor een groeiend aantal ideeën voor interactieve installaties. De ideeën gaan in op het karakter van het geweer als gebruiksvoorwerp en het effect dat het heeft op publiek.


Boris Tellegen

Boris Tellegen was vroeger prionier binnen de grafitikunst. Zijn stijl is herkenbaar aan de dynamiek: het feit dat een tweedimensionale tekening driedimensionaal beleefd wordt. Momenteel bedient hij zich van alle media. Hij maakt o.a. collages, prints en sculpturen. Ze hebben één overeenkomst: een gelaagd opgebouwde suggestieve ruimte, waarin het oog kan dwalen en verdwalen.


Champagne Valentine: Anita Fontaine & Geoffrey Lillemon

Het duo Champagne Valentine rekt met kunstzinnige verkenningen het begrip digitale kunst op. Zij combineren in hun werk interactiviteit, nieuwe media en games en komen zo tot onvoorspelbare en technologisch geavanceerde installaties, apps, websites, films en muziekvideo’s. Hun werk roept vragen op over het verschil tussen authenticiteit en kunstmatigheid, virtuele en fysieke territoria, dromen en werkelijkheid.


Jan van Nuenen

Het werk van Jan van Nuenen bestaat enerzijds uit video’s en computeranimaties en anderzijds uit interactieve installaties en architectonische projecties. Hij vertrekt vanuit een bepaald concept, dat door externe factoren wordt beïnvloed. Hierdoor ontstaat een onvoorspelbaar eindresultaat. Een terugkomend thema in zijn kunstwerken is de relatie tussen mens, technologie en natuur.


Jeroen Stout: Stoutgames

Jarenlang was Stout op zoek naar de ultieme artgame: een game waaraan alle aspecten artistiek moesten zijn. Daarbij moest de game geen traditionele speelervaring bieden. Deze zoektocht resulteerde in Dinner Date. Door middel van basale handelingen als he eten van soep, wordt je deelgenoot van de gedachten en verlangens van hoofdpersoon Julian Luxemburg.


Marieke Verbiesen

Marieke Verbiesen is een allround multimediakunstenaar. Als rode draad door haar werk loopt een fascinatie voor de populaire cultuur. Met betrekking tot games spelen oude helden opnieuw de hoofdrol en worden gameklassiekers in een eigentijds jasje gestoken. Een kenmerkend aspect voor haar kunstwerken is dat zij digitale objecten vertaalt naar tastbaarheden en vice versa.


Michiel van der Zanden

Michiel van der Zanden importeert de wereld van de digitale media in de schilderkunst en andersom. Hij combineert verhalen, begrippen en fenomenen afkomstig uit de gamecultuur met situaties en omgevingen uit zijn persoonlijke leven. Daarbij werkt hij graag op een collageachtige manier. Hiervoor zijn games ideaal als uitgangspunt: een game is in essentie een 3D-fotocollage.


Rafaël Rozendaal

Rafaël Rozendaal is een veelzijdig internetkunstenaar. Hij ontwerpt interactieve websites als kunstwerken, verkoopt domeinnamen als collectersitems, ontwikkelt online games, apps en houdt een levendige blog bij waarop hij ondermeer ‘schetsen’ post. Hiernaast exposeert hij veelal met interactieve installaties. Rozendaal is tevens de oprichter van ‘Bring your own beamer’ (BYOB); een open source curatorformat dat inmiddels wereldwijd wordt uitgevoerd.


Robert Overweg

Virtueel fotograaf Robert Overweg verkent first person shooter games op ongebruikelijke wijze. Tijdens het reizen door de games slaat hij wegen in waar andere gamers – op weg naar hun doel – voorbijrazen. Hij ‘bevriest’ het beeld en legt zo de onaffe wegen en gebouwen in apocalyptische settings vast.


Tale of Tales: Auriea Harvey & Michaël Samyn

Tale of Tales is een onafhankelijke gamestudio, opgericht door Auriea Harvey and Michaël Samyn. Hun games kenmerken zich door vernieuwende vormen van interactiviteit, een eenvoudige gameplay en een poëtische verhaallijn. Vaak baseren zij zich op volksverhalen, mythen en sprookjes. Games van Tale of Tales kenmerken zich ook doordat een duidelijk doel vaak ontbreekt. Het gaat meer over de reis dan over de bestemming.


Tarik Barri

Tarik Barri is audiovisueel componist en computerprogrammeur. Met door hem ontwikkelde software maakt hij nu composities waarbij geluid en beeld op elkaar afgestemd zijn. De basis van dit werk getiteld Versum, is een virtuele 3D-wereld die je ziet en hoort vanuit het perspectief van een camera die door deze ruimte beweegt. Zoals het perspectief van een first person shooter game.

 

Comments are closed.